Jak skutecznie wypromować wydarzenie/event/spotkanie branżowe?
Organizacja eventów czy wydarzeń z udziałem publiczności to element działalności, charakterystyczny dla bardzo wielu branż. Nie ma co ukrywać, że bezpośrednia szansa spotkanie się z klientem bywa bezcenna, tylko niełatwo ich ściągnąć, gdy takich wydarzeń są setki, a twoje wcale nie musi być opcją pierwszego wyboru. Jak skutecznie zadbać o właściwą promocję i zachęcić klientów, aby wybrali właśnie to wydarzenie?
Przygotowanie i określenie grupy odbiorców
Nawet najlepsza promocja nie pomoże, jeśli wydarzenie nie będzie godne uwagi i nie będzie trzymało wysokiego poziomu. Zacznij od dobrego planu, a ten będzie ci ciężko opracować, jeśli nie stwierdzisz, kto jest jego adresatem. Zacznij od dokładnego przemyślenia, jakiego odbiorcy szukasz; młodego, nieco starszego, zamożnego i tego, który dopiero wkracza na ścieżkę zawodową. To bardzo ważne, bo do każdej grupy, docierasz innymi kanałami.
Przedstaw się
To najważniejsze, bo odbiorca musi wiedzieć z kim ma do czynienia, czego może się spodziewać i na jakie zyski liczyć, dzięki udziałowi w wydarzeniu. To, dlatego zacznij od stworzenia strony wydarzenia, z czytelnym i charakterystycznym znakiem graficznym, chwytliwym opisem wydarzenia, prezentacją ekspertów, którzy będą je prowadzić oraz terminem i ewentualną opłatą za udział. Wszelkie treści muszą być wiarygodne i rzetelna, ale najważniejsza jest atrakcyjna forma ich podania. Chodzi o to, aby już na tym pierwszym etapie odbiorca zainteresował się propozycjami.
Na rozmaite wydarzenia kulturalne i branżowe możesz zdecydować się również w Rudzie Śląskiej. Zapoznaj się z podobnymi eventami w tym mieście, wstępując na https://rudainfo.pl.
Dla czterdziestolatka
Pamiętasz, co wspomniano o określeniu adresata? To bardzo istotne, bo każdy kanał jest kierowany do nieco innych grup wiekowych. Ci, którzy są nieco po czterdziestce, posługują się Facebookiem i to za jego pośrednictwem najprościej będzie do nich dotrzeć. Zarazem to najpopularniejsza forma promocji, a samo określenie wydarzenie jednoznacznie kojarzy się z tym portalem. Użytkownicy klikają, wykazując swoje zainteresowanie, deklarują udział, a portal odlicza czas, który pozostał choćby do upłynięcia terminu zgłoszeń.
Dla jeszcze młodszych
Instagram znany jest głównie z … obrazków. Faktycznie, tu łatwiej się wypromować chwytliwym zdjęciem, obrazkiem czy ilustracją niż tekstem, co wcale nie oznacza, że słowo się nie liczy. Tyle tylko, że ma się ono sprowadzać do szybkiego i chwytliwego hashtagu. Według badań Instagram lubią trzydziestolatkowie i to oni najczęściej szukają w nim inspiracji, także na spędzanie czasu. Ci całkowicie młodzi wolą TikToka, tylko tu z kolei ważna jest długość przekazu i sposób „podania” informacji: lekki, nośny, luźny.
Znajomość odbiorcy to podstawa
Tak dla jasności, wiedza o tym, kto jest adresatem poszczególnych aplikacji, na niewiele ci się zda, jeśli nie będziesz wiedzieć, do kogo chcesz trafić, choć to przydatna wiedza, choćby po to, by pochwalić się działaniem. Tyle tylko, że jeśli mowa o specjalistycznych wydarzeniach, adresowanych do węższego grona, zdecydowanie bardziej przyda ci się lista mailingowa i Linkedin. W ten sposób najprościej dotrzesz do konkretnych odbiorców, którzy faktycznie specjalizują się w określonej dziedzinie, bo możesz wybrać nie tylko grupę odbiorców w ściśle zdefiniowanym wieku czy z określonej lokalizacji, ale też o odpowiednim wykształceniu, specjalizacji czy piastowanym stanowisku.